Tuesday 5 May 2015

Tidur petang yang terganggu

Petang ini saya sedang tidur lena di dalam bilik saya. Tiba-tiba terdengar pula ada pengumuman tetapi saya  tidak berapa jelas apa yang pengumuman yang telah dibuat. Saya pun teruskan tidur. Berapa minit kemudian, terdengar pula ada bunyi dari luar tingkap. Saya pun terus bangun dan tengok apa yang terjadi. Rupa-rupanya ada pekerja sedang melepaskan asap ubat nyamuk di kawasan kolej kediaman saya. Saya pun cepat tutupkan tingkap supaya asap tidak masuk bilik dan saya masih sempat lagi ambil gambar.



Walaupun tingkap sudah tutup tetapi asap masih boleh masuk melalui lubang yang kecil itu. Saya hampir pengsan disebabkan bau ubat nyamuk yang busuk itu. Nasib baiknya saya masih boleh tahan berapa minit dengan tutup hidung menggunakan sapu tangan. Selepas asap dah hilang saya pun buka tingkap dan pintu untuk membolehkan udara yang bersih masuk ke dalam bilik.

No comments:

Post a Comment