Wednesday 22 April 2015

Kehidupan saya semasa Cuti Pertengahan Semester??



Saya tidak balik ke rumah saya cuti ini kerana ingin menjimatkan duit untuk membeli tiket penerbangan. Oleh sebab itu, saya telah tinggal di dalam asrama sepanjang cuti minggu itu. Kolej pada masa itu tinggal berapa orang sahaja, dalam blok saya pun sunyi sangat.  Kehidupan saya semasa cuti itu sangat bersantai, kerana saya asyik bermain permainan gadget dan layari internet. Ulangkaji pun hanya buat sedikit sahaja. Saya tidak payah risau tentang makanan kerana kafe kolej saya masih membuka dan saya juga boleh masak sendiri jika kafe tidak beroperasi. Terdapat satu malam yang tiba-tiba putus bekalan elektrik, saya berasa sangat takut kerana dalam blok itu hanya saya seorang sahaja. Dengan menggunakan lampu suluh telefon bimbit saya, saya pun beranikan diri saya keluar dari bilik untuk mencari suis pembukaan eletrik. Akhirnya nasib baik saya terjumpa suis tersebut dan bekalan elektrik pun kembali. Saya berasa sangat gembira kerana tidak payah tidur dengan keadaan yang panas dan gelap pada malam itu.

No comments:

Post a Comment