Tuesday 17 March 2015

Bengkel Kemahiran Maklumat

Jummat minggu lepas saya telah menghadiri satu bengkel anjuran PTSL dengan book club KIZ yang bernama Bengkel Kemahiran Maklumat. Saya sebagai ahli Book Club KIZ mestilah saya hadir untuk menyokong program ini. Lagipun, terdapat juga 20 merit diberikan kepada sesiapa yang menghadiri bengkel ini. Ruginya kalau saya lepaskan peluang ini. Dalam bengkel ini, pihak PTSL telah mengajar pelajar cara untuk mendapat malumat seperti article, thesis, dan journal dengan mengunjungi website ptsl melalui e-thesis, e-jounal  dan lain-lain. Rupa-rupanya maklumat yang kita ingin carikan selama ini sebenarnya adalah senang dicarikan sekiranya kita menggunakan teknik-teknik pencarian yang betul. Selepas menghadiri bengkel ini, saya dah menguasai teknik untuk mencari sesuatu maklumat dan tidak lagi bergantung kepada Google. Hooray!! ^.^

No comments:

Post a Comment